Kawa Specialty - co warto o niej wiedzieć?

W latach 70-tych ubiegłego wieku, na konferencji producentów kawy w Stanach Zjednoczonych, po raz pierwszy użyto terminu specialty coffee, który utożsamiano ze zmianą podejścia do tego surowca.

Ta zmiana w postrzeganiu kawy oznaczała nastawienie na jakość, a nie, jak niestety czasami miało to miejsce, wyłącznie na ilość.

Dostrzeżono wtedy potencjał w produkowaniu kawy najwyższej jakości – czystej w smaku i zupełnie odróżniającej się od wszystkiego, co dostępne było wówczas na rynku.

Co charakteryzuje kawę specialty?

Kawa jest badana i oceniana przez wybitnych specjalistów na każdym etapie jej produkcji.

Sprawdza się jej konsystencję, stopień kwasowości i słodkości, czystość, aromatyczność, optymalne zrównoważenie nut smakowych.

Mianem kawy speciality można określić wyłącznie produkt, który w końcowej ocenie uzyskał minimum 80 na 100 punktów. Tylko 10 % ziaren na świecie osiąga ten próg.

Wielu moich klientów sądzi, że to produkt ekskluzywny i przez to znacznie droższy. Zupełnie niesłusznie – często dochodzi do sytuacji, w której przygotowane mieszanki dla klientów kosztują dokładnie tyle samo, co zwykły produkt takich marek jak Segafredo, Darboven czy też Alfredo.

Jak to możliwe?

Odpowiedź tkwi w procesie produkcji i dostawy. Na samym początku kawa sprowadzana jest bezpośrednio z plantacji, np. z Indonezji czy państw Ameryki Południowej, wypalona w małej Palarnii z tradycjami w Polsce i sprzedawana bezpośrednio dla Państwa.

Bez pośredników i rozbuchanej reklamy – 100% smaku i aromatu.

Jako ambasador oraz regionalny dystrybutor kaw takich palarni jak HAYB i Hard Beans, z miłą chęcią wprowadzę bezkosztowo firmy w niezwykły świat kaw specialty. To jakość, której można zaufać!